Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematické soutěže pro nejmladší žáky
ŘIČICOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření materiálu, který bude sloužit učitelům na 1. stupni základní školy jako pomůcka nejen pro podnícení zájmu o matematiku, ale i k dalšímu rozvoji matematických schopností nejmladších žáků základní školy. V teoretické části se učitelé seznámí s přehledem matematických soutěží, které se pořádají v tuzemsku a v zahraničí. Tyto soutěže jsou porovnány z různých hledisek - náročnost, typologie příkladů, způsob vypracování (úplné řešení problému × výběr odpovědi z nabídnutých možností). Každá soutěž je stručně popsána a jsou u ní uvedeny vhodné motivační, nebo nějakým způsobem zajímavé úlohy. U každé úlohy nalezne učitel metodický rozbor řešení s komentářem. Praktická část práce obsahuje čtyři pracovní listy (pro 2. - 5. třídu ZŠ), které jsou složené z příkladů z různých soutěží. Tyto pracovní listy byly ověřeny na vybraných základních školách.
Pracovní listy pro výuku matematiky se zaměřením na úlohy z Pythagoriády
MENTLÍK, Jan
Hlavní náplní této diplomové práce bylo vytvoření pracovních listů pro žáky pátých až osmých ročníků základních škol či pro odpovídající stupeň víceletých gymnázií, které poslouží nejen jako příprava na matematickou soutěž Pythagoriáda, ale také jako procvičování již probraných tématických celků. Pro každý ročník vytvořil autor sadu čtyř pracovní listů. Každý pracovní list je opatřen výsledky, pro možnou kontrolu. Navíc je vždy ke každé sadě vytvořeno komentované řešení jednoho pracovního listu.
Analýza řešení a obliby úloh ze soutěže Pangea
Vratislav, Milan ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Gabriela (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá vztahy mezi matematickým zaměřením úloh, mírou úspěšnosti, oblíbenosti a bodovým ohodnocením úloh z matematické soutěže Pangea. Analýza se týká úloh pro 9. ročník základní školy soutěže Pangea z finálového kola ve školním roce 2019/2020, které proběhlo z důvodu pandemie koronaviru o rok později, ve školním roce 2020/2021. Určení vztahů mezi zkoumanými veličinami se opírá o kvantitativní výzkum na řešitelích úloh. Data o míře úspěšnosti úloh byla poskytnuta vedením soutěže Pangea. Míra oblíbenosti úloh byla zjišťována na základě dat z dotazníku, který je každoročně vyplňován řešiteli úloh bezprostředně po odevzdání řešení. Charakteristiku a hlavní zaměření úloh popsal autor této práce. Bodové ohodnocení úloh je určeno autory úloh. Analýza úloh se týká jejich zadání, předpokládaného postupu řešení, předpokládaných úskalí v řešení a komentáře k nabídce odpovědí. V práci jsou vymezeny pojmy talentovaný žák, matematická soutěž a slovní úloha a jsou vymezena specifika a poslání soutěže Pangea. Výsledky práce lze využít při tvorbě a nastavování obtížnosti úloh do matematických soutěží, do běžné výuky i testování žáků. KLÍČOVÁ SLOVA matematická soutěž; matematická úloha; metody řešení; obliba úloh; parametry oblíbenosti
Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení
Marek, Anna ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení AUTOR: Anna Marek KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se zabývá problematikou matematických soutěží v České republice. Matematické soutěže jsou charakterizovány strukturovaně dle předem zvolených kritérií. Na základě srovnávací analýzy získaných dat z matematických soutěží pro základní školy je možné si vytvořit ucelenou představu o součastné situaci. Do tohoto kontextu autorka zasazuje relativně mladou matematickou soutěž Pangea. Hlavním cílem je analyzovat data ze soutěže Pangea. Zvláštní pozornost je věnována úlohám pro 4. ročník základní školy soutěže Pangea ze školního kola ve školním roce 2016/2017. Data získaná od 7 864 řešitelů jsou analyzována jak z pohledu jednotlivých úloh, tak z pohledu specifických jevů. Nový pohled přináší pozorování analýzy řešených úloh s analýzou dotazníků, které byly zadány 150 žákům 4. ročníků ze tří základních škol. Práce prezentuje řadu nových poznatků. Všech analýz lze využít jak při přípravě budoucích učitelů, tak při tvorbě úloh, tak v učitelské praxi při hodnocení a podpoře matematických soutěží. NAME:
Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení
Marek, Anna ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
NÁZEV: Matematická soutěž Pangea ve 4. ročníku 1. st. ZŠ - analýza řešení AUTOR: Anna Marek KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michaela Kaslová ABSTRAKT: Předložená diplomová práce se zabývá problematikou matematických soutěží v České republice. Matematické soutěže jsou charakterizovány strukturovaně dle předem zvolených kritérií. Na základě srovnávací analýzy získaných dat z matematických soutěží pro základní školy je možné si vytvořit ucelenou představu o součastné situaci. Do tohoto kontextu autorka zasazuje relativně mladou matematickou soutěž Pangea. Hlavním cílem je analyzovat data ze soutěže Pangea. Zvláštní pozornost je věnována úlohám pro 4. ročník základní školy soutěže Pangea ze školního kola ve školním roce 2016/2017. Data získaná od 7 864 řešitelů jsou analyzována jak z pohledu jednotlivých úloh, tak z pohledu specifických jevů. Na základě poznatků z analýzy dat je věnována pozornost žákovským odpovědím - postupům řešení u jednotlivých úloh vypracovaných 60 žáky čtvrtých ročníků z nevýběrových škol. Práce prezentuje řadu nových poznatků. Všech analýz lze využít jak při přípravě budoucích učitelů, tak při tvorbě úloh, tak v učitelské praxi při hodnocení a podpoře matematických soutěží. KLÍČOVÁ SLOVA: matematická soutěž, řešení úloh, žák 1. stupně, obtížnost úloh
Kombinatorické úlohy v matematických soutěžích
Kadeřábek, Václav ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Práce pojednává o možnostech rozdělení kombinatorických úloh, které se vyskytují v matematických soutěžích. Obsahuje představení kombinatoriky vyučované na středních školách. Poukazuje na rozdíly mezi řešením úloh ve školách a na matematických soutěžích. Pomocí grafů a tabulek znázorňuje nerovnoměrné rozdělení kombinatorických úloh. Na závěr nabízí typy příkladů, které v soutěžích chybí, nebo jsou tam v nedostatečném počtu.
Vybrané úlohy z Pythagoriády
MENTLÍK, Jan
Cílem bakalářské práce "Vybrané úlohy z Pythagoriád" je srozumitelné vypočítání příkladů, jenž se v této matematické soutěži vyskytují a jsou určeny pro žáky sedmého ročníku základních škol nebo pro žáky druhého ročníku osmiletého gymnázia. Úlohy jsou vybrány ze školního kola soutěže. Tyto vypočítané úlohy by měly pomoci nejen žákovi při počítání úloh, ale i učiteli s přípravou žáků na tuto matematickou soutěž. Každá Pythagoriáda je rozdělena do tří kategorií podle způsobu řešení na analytické, geometrické a logické.
Vybrané úlohy ze soutěže Matematický klokan
CIESLAROVÁ, Lucie
Hlavním cílem bakalářské práce je vytvořit sbírku logických matematických úloh pro žáky 2. stupně základních škol. Teoretická část bakalářské práce obsahuje výklad pravidel jednotlivých kategorií soutěže Matematický klokan. V praktické části jsou zpracovány testy z kategorie Benjamín a Kadet z let 2012 a 2013. V příloze je zpracován test z kategorie Benjamín a Kadet z roku 2014. Bakalářskou práci lze využít pro přípravu dětí na matematické olympiády a přijímací zkoušky. Učitelé základních škol mohou také výběrem vhodných matematických příkladů zpestřit výuku hodin matematiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.